søndag den 25. marts 2012

Ellys kys

Da jeg var barn (uha, føler mig med denne sætning pludselig vældig gammel...) bagte nabokonen, Elly, disse helt fantastiske kyskager med chokoladestykker i. Det er endnu ikke lykkedes nogle i min familie at lave dem helt som hende. Hendes kys stod som flotte hvide toppe - vores som halvflade...  Smagen er da heldigvis den samme.


Skulle nogle få lyst:

3 æggehvider
3 spsk. eddike
3 kopper sukker (I ved de små oldemorkopper)
Chokolade efter behov og evt. nødder.

Bland det hele sammen til massen er godt stiv.
Afsæt store toppe og bag v. 120-130 grader (alm. ovn) i ca. 1 time.

Mine skulle have 1 time og 20 min. v. 125 grader.

1 kommentar:

  1. De ser gode ud:-) Fik også først selv luret tricket med marengs og bagning mv her til jul.
    Prøv også at bage marengs med brun farin istedet for sukker, mælkechokolade og små stykker af finsk lakrids....ahhhmen

    SvarSlet

Tak, fordi du gav dig tid til at kommentere på mit indlæg - det sætter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...